Jump to content
Clubplanet Nightlife Community
Sign in to follow this  

OJ sued by DirecTV

Recommended Posts

O.J. Accused of Stealing DirecTV Signal

Monday, March 08, 2004

MIAMI — DirecTV (search) is accusing O.J. Simpson (search) of pirating its satellite television signal.

In a lawsuit filed Wednesday in federal court in Miami, the company demanded the former football star pay DirecTV $20,000.

Federal agents removed satellite TV equipment from Simpson's house in the Miami neighborhood of Kendall during a search in 2001. DirecTV alleges the devices were "bootloaders," for unscrambling the company's signals.

The raid occurred as authorities were investigating Simpson and others in an alleged Ecstasy (search) and satellite-theft ring. Simpson was never charged.

Simpson attorney Yale Galanter denied the lawsuit's allegations. "O.J. Simpson has never owned any pirating equipment, pirating cards, illegal cards," he said. "He's been a loyal, paying customer of DirecTV for years."

DirecTV is controlled by News Corp., the parent company of the Fox News Channel, which operates FOXNews.com.



Share this post

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this